Tux ICT

ABJ photography & video

Veamer, absolute nogo

Afgelopen zaterdag geprobeerd een film te huren bij veamer.

Wat een absolute afknapper, creditcard werkte niet, na betaling met ideal geen beeld.
En dan het antwoord van veamer :

1. Het feit dat de betaling via Mastercard niet gelukt is kan liggen aan jouw Mastercard, danwel aan Mastercard zelf

2 en 3: Uiteraard vinden we dit erg vervelend voor je. Uit jouw omschrijving maken we op dat dit helaas te maken heeft met de internetverbinding naar jouw systeem. Hieraan kunnen vele oorzaken ten grondslag liggen:

1. Je maakt gebruik van een draadloze verbinding naar het internet. Probeer altijd bekabeld met het internet te verbinden als je streaming content van hoge kwaliteit bekijkt. Draadloze verbinding zijn erg gevoelig voor wisselingen. Bovendien kan het zijn dat je jouw draadloze verbinding niet hebt beveiligd en iemand anders zonder jouw medeweten jouw draadloze verbinding gebruikt en dus de voor jou beschikbare bandbreedte negatief beinvloedt. Probeer dus, als je draadloos verbonden bent, allereerst jouw computer bekabeld te verbinden. Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

2. Op dezelfde verbinding zijn andere computers verbonden die bandbreedte gebruiken. Is dit het geval? Sluit deze dan af en probeer de film nogmaals te bekijken op jouw PC.

3. Op jouw eigen PC zijn andere applicaties aanwezig die bandbreedte gebruiken. Is dit het geval? Sluit dan alle overige applicaties en probeer de film nogmaals te bekijken.

4. Sommige internetproviders knijpen de beschikbare bandbreedte op het moment dat er een grote hoeveelheid dataverkeer over de verbinding gaat. Dit is geheel afhankelijk van jouw contract met jouw provider, daar hebben we helaas geen invloed op.

5. Jouw internetbandbreedte wordt beïnvloedt door verbindingen bij jou in de buurt. Elke internetverbinding komt uiteindelijk uit bij een soort centrale bij jou in de buurt. Vandaaruit ligt er een verbinding naar alle klanten van dezelfde provider in jouw buurt. Voor particuliere internetabonnementen wordt om die reden nooit een minimumgarantie afgegeven, waardoor het voor kan komen dat je veel minder geleverd krijgt op drukke tijden dan je theoretische bandbreedte. Als jouw buurman bijv. net een film aan het downloaden is, dan kan dit jouw verbinding behoorlijk beïnvloeden. Dit is veelal in het contract met je provider beschreven. Ook op dit verschijnsel hebben wij helaas geen invloed.

Kortom… een heleboel mogelijke oorzaken waar wij enerzijds helaas niet altijd invloed op hebben, en anderzijds ook niet altijd vooraf door ons te meten zijn. Bovendien betreft onze meting altijd een momentopname, welke gemeten kan worden tot het punt van binnenkomst op jouw lokatie. Daarop baseren wij ons advies waarbij we al met enige marge rekening houden. Wat er na deze meting gebeurt en wat er zich verder aan dataverkeer afspeelt achter het modem kunnen wij helaas niet meten.

We hopen dat je hier iets aan hebt en dat het jouw probleem oplost.

Met vriendelijke groet,

Veamer

Tja, wat een afschuif systeem :

1 Deze mastercard wordt al jaren gebruikt, zowel op internet als IRL

2, 3 en 4 is echt absulte onzin

5 Ook zo’n bullshitt verhaal, zelfs op 500kbs was er geen beeld

update 5 augustus : veamer heeft ondertussen een refund gedaan

Advertisements

2 August 2011 - Posted by | Veamer, Video, volkomen ruk

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: