Tux ICT

ABJ photography & video

Opgelicht door webshop

EasyCapOmdat ik het zat was om iedere keer Windows op te starten om de filmpjes van mijn miniDV kamera te halen* heb ik een EasyCap Video grabber besteld (€16,95 ex porto en Paypal toeslag) kan je geen buil aan vallen.

Itt tot mijn König grabber werkt de EasyCap wel met Linux.
Helaas heb ik hem nooit ontvangen 😦

Op mijn mails of er wat mis was gegaan kreeg ik geen antwoord.
Daarna bij Paypal een klacht ingediend.

En toen werd de webshop wakker :
Ze hadden wel gereageerd, ik moest mijn mailbox maar eens inkijken. Tja, mail wordt hier om de 15 minuten opgehaald, spam folder wordt 1x per dag gecontroleerd ….

Gezien de “vriendelijke” toon van de mails heb ik ook maar gelijk aangifte gedaan wegens internet oplichting.

Paypal heeft gelukkig mijn geld teruggestort. helaas heb ik nu dus nog steeds geen grabber die met Linux werkt.
Van de aangifte verwacht ik overigens niet veel. Resultaten uit het verleden bieden weinig hoop voor de toekomst zal ik maar zeggen.

* Mijn desktop computer heeft firewire, daar kan ik zonder extra hulpmiddelen de kamera leeg halen. Mijn netbook heeft helaas geen firewire (laptops met firewire zijn tegenwoordig veels te duur voor me)

9 April 2015 - Posted by | Internet Oplichting

5 Comments »

  1. Kijk eens in je brievenbus 😉

    Zelf heb ik hem niet meer nodig, mijn huidige kamera werkt met SD kaartjes.

    Frits, ik ben nog steeds blij dat je me geholpen hebt met de installatie van Linux Mint, alleen was het me wss nooit gelukt.

    Comment by Frits | 10 April 2015 | Reply

    • Bedankt !!

      Van het weekend ga ik er mee aan de slag.

      Comment by Arie | 10 April 2015 | Reply

    • Het heeft wat langer geduurd dan ik hoopte, maar het werkt 🙂

      Beeld kwaliteit is wel iets minder dan over Firewire, maar daar valt goed mee te leven.

      Frits, nogmaals bedankt.

      Comment by Arie | 14 May 2015 | Reply

  2. 1 of andere vage Chinese webshop?

    Comment by Karel | 9 April 2015 | Reply

    • Nederlandse webshop.
      Begon te dreigen dat ik mijn claim bij Paypal moest intrekken.

      Comment by Arie | 9 April 2015 | Reply


Leave a Reply

