Tux ICT

ABJ photography & video

Bol.com maakt fout, schade €130 [opgelost]

Op 5 april 2016 mijn Kobo Arc 7 HD naar bol.dom verzonden voor garantie.
Op 11 april 2016 een ontvangst bericht gekregen
Op 12 april 2016 bericht gekregen dat ik mijn geld teruggestort krijg.

Tot zover niks aan de hand.

Helaas vraagt bol.dom niet naar welke rekening het geld overgemaakt moet worden en maakt het over naar een rekening die niet meer in mijn bezit is.

Reaktie van bol.dom : jammer maar helaas, wij hebben terug betaald en voor de rest geloven we het wel.

Tja, hoe achterlijk ben je om ZONDER toestemming van de klant een tablet weg te gooien.
Hoe achterlijk ben je om geld over te maken naar een rekening zonder te controleren of het rekening nummer nog klopt.

Schade :
Tablet weg, geld weg, €129,99
Telefoonkosten “klantenservice” van bol.dom €35,53

Ondertussen staat de klacht ook op klachtenkompas.nl zie hieronder de reaktie van bol.dom

Lees hier het hele verhaal

Update 4 mei :

Vandaag een mail van bol.dom gehad :

Beste heer De Jonge,

Gezien het feit dat telefonisch contact met u ons beiden niet verder brengt, stuur ik u deze e-mail. Het standpunt en de handelswijze van bol.com inzake de reparatie/creditering van uw ‘Kobo Arc7 HD Android Tablet 16GB – Wit’ is reeds een aantal maal met u gedeeld. Ondanks onze uitleg geeft u aan niet akkoord te zijn.

Wij hebben overwogen om aangifte tegen u te doen.

In plaats van aangifte te doen, waardoor er nieuwe problemen ontstaan, is er besloten de bestelling met bestelnummer 8719034930 te crediteren. Dit betekent dat wij u twee maal terugbetalen waardoor u een nieuw artikel gratis heeft ontvangen. Een uitzondering en zeker niet in lijn met ons retourproces en principe. Maar we hebben dit toch besloten, zodat we de discussie kunnen stoppen.

Gevolg is dan ook dat bol.com afscheid neemt van u als klant. Uw account wordt gesloten en u kunt in de toekomst geen bestellingen meer plaatsen bij bol.com.

Met vriendelijke groet,

Tony

bol.com, Customer Care

http://www.bol.com

Meer dan 3 weken en bijna €55 aan telefoonkosten om een klacht op te lossen die in 5 minuten opgelost had kunnen zijn.

Gevolg is dan ook dat bol.com afscheid neemt van u als klant. Uw account wordt gesloten en u kunt in de toekomst geen bestellingen meer plaatsen bij bol.com.

Als of ik hier wakker van zal liggen, mij, mijn vrienden en kennisen zijn ze iig kwijt als klant.

Update 6 mei 2016 :

Beste heer De Jonge,

Na het versturen van deze e-mail worden uw account en gegevens definitief verwijderd.

Voor het artikel ‘Lenovo TAB 2 A7-30 – Zwart’ wordt u geen nazorg en service meer verleend.

U kunt dus geen aanspraak doen op de garantie van dit gratis verkregen artikel.

Ik wens veel succes met uw leven.

Met vriendelijke groet,

Tony

bol.com, Customer

http://www.bol.com

Voor het artikel ‘Lenovo TAB 2 A7-30 – Zwart’ wordt u geen nazorg en service meer verleend.

U kunt dus geen aanspraak doen op de garantie van dit gratis verkregen artikel.

Ach gut, wat “nazorg”, “service” en “garantie” bij bol.dom inhoud staat duidelijk op mijn blog beschreven ….

20 April 2016 - Posted by | Ahold, Bol.com, Censorship, Censuur, Fraude, Garantie, Internet Oplichting, Internet Scams, Kieskeurig.nl, Warranty, Webshop

5 Comments »

  1. Wat een sukkels. Andermans spullen weggooien en dan nog een grote bek over “aangifte doen”.

    Comment by Kees | 4 May 2016 | Reply

  2. Wat een bedrijf zeg. Hadden ze dit niet sneller kunnen oplossen? En dan die stoere taal van aangifte doen, wat een komedianten.

    Comment by Henk P. | 4 May 2016 | Reply

    • Natuurlijk had dit sneller gekund. Als ze bovendien 2 tellen hadden nagedacht was dit gedoe niet eens nodig geweest. Tja, en dan dreigen met aangifte doen wat ze regelmatig deden, de rechter ziet ze aankomen.

      Comment by Tux ICT | 4 May 2016 | Reply

  3. Lekkere bedoening daar bij Bol. Goed dat ik nu weet hoe ze met garantie omgaan, ik zal er ook niks meer kopen.

    Comment by Henk P. | 20 April 2016 | Reply

    • Ik heb er in het verleden best wel wat gekocht. Goedkoop zijn ze nog nooit geweest maar het gemak en de “gratis” verzendkosten speelden ook een rol.
      Mij zijn ze iig kwijt als klant, er zijn betere webshops zowel in nl als bv China.
      Gezien het aantal hits op deze post ben ik niet de enige klant die ze kwijt zijn

      Comment by Tux ICT | 20 April 2016 | Reply


Leave a Reply

